
FAP czyli fr. filtre à particules produkowany przez francuskie koncerny filtr tzw. mokry wymaga dolewania odpowiedniego płynu (katalitycznego) który jest wstrzykiwany wraz z paliwem celem zmniejszenia temperatury samozapłonu. Szacunkowo płyn ten jest przewidziany w proporcji ok 5 litrów na 120 tys. km.
Dopalanie FAP
Wykorzystując specjalistyczne oprogramowanie serwisowe jesteśmy w stanie wprowadzić pojazd w tryb dopalania cząstek stałych. Temperatura w trakcie dopalania osiąga od 600C do 800C.
Mycie FAP
Dopalanie jest skuteczne do momentu zapełnienia filtra sadzą. Cząstki stałe które były traktowane wysoką temperaturą częściowo się neutralizują ale pozostaje sadza jako proces spalania. Gdy filtr osiągnie 60% zapełnienia sadzą komputer nie pozwoli na ponowne dopalanie. Wtedy najlepszym (najbardziej ekonomicznym) krokiem jest wykorzystanie wysokociśnieniowych profesjonalnych myjek które dziki specjalnym czynnikom chemicznym wypłukują sadzę z filtra cząstek stałych. Filtr umyty wyczyszczony i wysuszony jest montowany w pojeździe