DPF

Pokonując niewielkie dystanse (tryb miejski) posiadając samochód z silnikiem diesla dopalanie cząstek stałych w filtrze DPF jest utrudnione. Rozwiązania konstrukcyjne zaprojektowane w takich samochodach wymagają osiągnięcia odpowiedniej prędkości i temperatury silnika co w mieście jest niewykonalne. Zalecane jest „rozgrzanie” silnika na autostradzie wtedy sterownik komputera ma możliwość zneutralizować zanieczyszczenia zgromadzone w filtrze cząstek stałych. Przy braku możliwości wykonania tych procedur filtr się zapełnia i może doprowadzić do stanu w którym filtra nie da się już doczyścić oraz do uszkodzenia silnika.

Dopalanie DPF

Jako serwis specjalizujący się w czyszczeniu filtrów cząstek stałych zbadamy w jakim stanie jest filtr i która metoda oczyszczania filtra będzie najlepsza. Filtr cząstek stałych DPF możemy dopalić korzystając z specjalistycznych komputerów serwisowych, wymuszamy softwareowo proces dopalania, filtr jest podgrzewany do kilkuset stopni co neutralizuje zanieczyszczenia. Mycie

Mycie DPF

Filtr cząstek stałych DPF składa się z tysięcy wąskich kanalików grubości dziesiątych części milimetra, które zatrzymują niebezpieczne metale ciężkie. Jeśli filtr jest zapełniony w stopniu w którym dopalanie nie przynosi już rezultatów należy wymontować filtr DPF i poddać to procesowi mycia pod dużym ciśnieniem wody z dodatkiem  w specjalnych chemicznych płynów wchodzących w reakcję z osadem zgromadzonym w filtrze.